Object Oriented Programming OOP and Design Patterns
door @The Academy (NLLD)
Tijdens deze training leer je objectgeoriënteerde denkwijzen en technieken toe te passen in Design Patterns.
Deze software development-training leer je de objectgeorienteerde denkwijze in te zetten en toe te passen. De UML-taal zal als een rode draad door de training lopen.
De training heeft als startpunt de eisen van een te bouwen software systeem.
Die eisen worden beschreven met use cases (beschrijvingen van het gedrag van een systeem).
Daarna leer je hoe in een domain model (een conceptueel model) de verschillende objecten worden onderscheiden, wat hun eigenschappen en relatie zijn en welke informatie ze uitwisselen.
Ook leer je hoe je verantwoordelijkheden aan objecten kunt toekennen, hoe je verantwoordelijkheden vertaalt en hun volgorde zichtbaar maakt door middel van communicatie diagrammen.
Zowel statische als dynamische aspecten komen hierbij aan bod.
Er wordt aandacht besteed aan de vertaling van de analyse van het systeem naar een Design Class Model en de mapping naar code.
Ook worden bekende design principes en een aantal design patronen geleerd. Ten slotte komen aspecten van architectural design aan bod en worden component- en deployment- diagrammen besproken.
Gedurende de training wordt Enterprise Architect-software gebruikt als tool om UML-diagrammen in te maken.
Deze training is zeer geschikt voor ontwikkelaars en architecten die objectgeorienteerde analyse en design patterns willen leren.
Programma
Design Principles
DRY
GRASP
SOLID
OOP Programming Advanced Concepts
Contructor
Access Modifiers
Has-A vs Is-A relaties
Parameter
Argument
Static
Design Patterns
Abstract Factory
Factory
Factory Method
Singleton
Adapter
Strategy
Composite
Façade
Observer
Model View Controller
Model View Controller variants
Aan deze training is geen examen verbonden.
Wel wordt een certificaat van deelname afgegeven.